Bağışıklık Nasıl Güçlendirilir?

Bağışıklık sistemi vücudumuzu her türlü riskli ve zararlı etken maddelere karşı koruyan ve bizim için bu kötü hücreler ile savaşmaktadır ve kişi üzerinde oldukça önem arz etmektedir. Bağışıklık isteminin sağlam ve iyi olması her türlü bakteri, virüs ya da kötü huylu tümörlerin önüne geçerek vücudumuzun daha az zarar görmesini sağlar. Vücut direncinin iyi olması, dirençli olması ya da hastalıklar karşısında yenik düşmemek için bağışıklık sisteminin iyi olması gerekmektedir. Birçok hastalık özellikle bağışıklık sisteminin çökmesi ya da yetersiz kalması durumlarında nüksetmektedir. Özellikle enfeksiyona bağlı durumlarda bağışıklık istemi oldukça azalır. Direnç azaldığında iyileşme süreleri de uzamaktadır. Sağlıklı beslenmek bağışıklık istemini maksimum seviyede tutmak için çok önemlidir. Sağlıklı beslenen kişinin bağışıklık sistemi oldukça iyidir. Sağlıklı beslenme ile birlikte sağlıklı yaşamak da bir o kadar önemlidir.

Bağışıklık Sistemi Güçlendirme Anahtarı: Spor Yapmak

Spor yapmak, temiz havada dolaşmak, hijyenik ve temiz ortamlarda bulunmak, hijyene önem ve özen göstermek, kötü alışkanlıklar edinmemek, madde kullanmamak, çok fazla radyasyona maruz kalmamak gibi durumlarda bağışıklık sistemi daha sağlam temeller üzerine kurulur. Vitaminler vücudumuz için çok önemli. Savaşçı hücrelerin güçlenmesi ve yaşanabilecek olan olağan üstü saldırılara karşı direnç arttırmak için özellikle A-B-C-E vitamin gruplarını almak gerekir. Folik asit-demir, çinko, selenyum yine aynı şekilde bağışıklık sistemini güçlendirmede ilk sırayı almaktadır. Protein ağırlıklı beslenme tercih edilmelidir. Yeterli uyku ve olabildiğince az stresli yaşamak bağışıklık sistemini olumlu yönde etkilemektedir. Bol bol spor yapmalıyız. Özellikle kilo vermek için değil sağlıklı yaşamak adına sporu yaşam tarzı haline getirmeliyiz. Sağlıklı ve düzenli beslenemeyen kişiler özellikle bağışıklık sistemini güçlendirici multivitamin hapları içmeli ya da takviye edici serumlar taktırmalıdırlar.

Vitamin Takviyeleri İle Bağışıklığınızı Güçlendirin

Özellikle yeşil yapraklı sebze ve meyve tüketimi yaparak yağlı yiyecek tüketim yapılmamalıdır. Savaşçı hücrelerimizin durumunu öğrenmek, daha iyi hale getirmek adına düzenli kontrollerden geçerek bazı testler yapılması gerekmektedir. Test sonuçlarına göre de alınması gereken önlemler alınmalıdır. Ayrıca vücutta ki toksinlerin ve zararlı maddelerin kolayca atılması için de ek takviyeler yapılabilir. Bunlardan bazıları ise damar yolundan alınan vitaminlerdir. Bağışıklık destekleyici I.V. terapiler ile çift doz vitaminlerin vücuda alınmasını sağlamaktadır. Ozon Terapi ve ozon sauna ile toksinlerin kısa sürede atılması hedeflenirken aynı zamanda vücutta bulunan zararlı olan hücrelerin etkisiz hale getirilerek bağışıklık sitemini güçlendirmektedir. Düzenli terapi destekleri ile hem sağlığımızı korumuş hem de dirençli olmuş oluyoruz. Sağlık her şeyin başın da gelmektedir. Sağlıklı isek gelebilecek hastalıklara karşı daha dirayetli oluruz ve daha az hasar ile hastalıklardan kurtulmuş oluruz. Hastalıklara yakalanmanın en temel sebebidir zaten dirençsiz bir vücut. Tüm organları birden etkileyen ve düzeneği oldukça bozan ve bağışıklık sisteminin çökmesi ile de birçok hastalığa davetiye çıkarmaktadır. Çok kötü bir hastalığa kapılmadan düzenli bir şekilde bunları yaparsak hem sağlıklı olmuş olur hem de hastalanmamış oluruz. Hastalandıktan sonra bunları yapmanın elbette ki faydası bulunmaktadır. Kısa süre de toparlanma, direnç kazanma, hastalıklara karşı yenik düşmemek en temel faydalarıdır. Detoks etkili içecekler de vazgeçilmezler arasındadır. Evde de kolaylıkla yapılabilecek kolay ama bir o kadar faydalı detoks içecekleri ile de vücuttaki fazla toksinler atıldığı gibi bir de bağışıklık sistemi güçlenmektedir. Vücut için ne kadar zararlı etken madde varsa bunların kısa sürede atılması ya da vücutta kalmaması oldukça önemlidir.

Bağışıklık Sistemini Güçlendiren Önemli Gıdalar ve Takviyeler

Beta Glukan:

Beta Glukan bağışıklık sisteminin güçlendiren en önemli besin kaynaklarındandır. Beta Glukan besinlerden veya gıda takviyelerinden alınabilir. Ancak günlük alınması gereken miktar yetişkin bireylerde yaklaşık 680mg’dir. Beta Glukan içeren besinlerden her gün yeterli miktarda tüketmek zordur. Bunun için tablet veya toz seklinde gıda takviyelerinden faydalanılabilir. Beta Glukan, kalp sağlığını korur ve düzgün çalışmasını sağlar. Aynı zamanda kolesterolü düşürür. Vücudu bir kalkan etkisi ile virüs, hastalık, enfeksiyon ve zararlı bakterilere karşı korur. Beta Glukan lifli gıdaların hücre duvarlarında bulunur. Bir çeşit seker olan Beta Glukan doğal besinlerden de alınabilir. Beta Glukan içeren bazı besinler şunlardır;

  • Yosun
  • Arpa
  • Yulaf
  • Arpa Kepeği
  • Yulaf Kepeği

Beta Glukan’ın Faydaları Nelerdir?

  • Kan şekeri seviyesini düzenler.
  • Kandaki kolesterol seviyesini korur.
  • Koroner kalp rahatsızlıklarını önler.
  • Sindirim sistemini düzenler.
  • Bağırsak hastalıklarına karşı savaşır.

Glutatyon

Glutatyon en güçlü antioksidanlardan bir tanesidir. Vücuttaki tüm organların korunabilmesi için Glutatyon seviyesinin yüksek olması gerekir. Glutatyon bir aminoasittir. Glutatyon serbest radikallerin zararlı etkilerinden korur. Cilt yaşlanmasını yavaşlatır, dokuların yeniler ve organların çalışma sistemini düzenler. Glutatyon eksikliğinde vücut toksin üretmeye baslar. Bu durumda karaciğer yorgun düşebilir. Karaciğer kendi kendine yenileyebilen bir organdır. Ancak vücudun diğer organları toksinlerden dolayı görevlerini tam olarak yerine getiremeyeceği için isin çoğu karaciğere düşer. Bu durum vücut direncinin azalmasına ve bazı hastalıklara davetiye çıkarmasına sebep olur. Glutatyonun en hızlı etkisi damar yolu ile serum seklinde alınmasıdır. Glutatyon aynı zamanda gıda veya takviyeleri ile de temin edilebilir. Multivitamin ve mineral takviyeleri ile kombine edilebilen Glutatyon hızlı bir şekilde kana karışarak etkisini gösterir. Vücudun direncini arttıran ve hastalıklara karşı koruyan Glutatyon keşfedilen en önemli besin hazinelerinden birisidir.

Glutatyon seviyesini yükseltmeye yarayan bazı besinler şunlardır;

  • Kuşkonmaz
  • Avokado
  • Ispanak
  • Bamya
  • Karnabahar
  • Brokoli
  • Kavun
  • Havuç
  • Domates
  • Kabak
  • Çilek
  • Karpuz
  • Kabak

Glutatyon hangi hastalıklara karşı faydalıdır?

  • Solunum hastalıkları
  • Karaciğer hastalıkları
  • Sedef Hastalığı
  • Diyabet
  • Otoimmun Hastalıkları
  • Düşük İnsülin Direnci
  • Parkinson Hastalığı
  • Periferik Arter Hastalığı

Alfa Lipoik Asit

Alfa Lipoik bir yağ asididir. Diğer bilinen ismi `ALA` olan Alfa Lipoik asit, vücuttaki hücrelerde bulunur ve enerji üretimini sağlar. Vücuttaki inflamasyon karşıtı olan Alfa Lipoik Asit çok güçlü bir antioksidandır. Alfa Lipoik asidin en önemli özelliklerinden bir tanesi vücudun oksijen üretmesini sağlamasıdır. Kan damarlarına yeterinde oksijen gitmediğinde çeşitli hastalıklar ortaya çıkar. Kan şekeri seviyesini düzenleyen Alfa Lipoik Asit aynı zamanda cildin hücre düzeyindeki yaşlanmasını yavaşlatır. Yetişkin bireylerde günlük alınması gereken Alfa Lipoik Asit miktarı yaklaşık 300-600mg arasındadır. Diyabet hastaları mutlaka doktor kontrolünde Alfa Lipoik Asit kullanmalıdır.

Alfa Lipoik içeren besinler şunlardır;

  • Ispanak
  • Brokoli
  • Lahanagiller
  • Pazı Yaprağı
  • Domates
  • Böbrek ve sakatat türevleri

Alfa Lipoik Asit Hangi Hastalıklara İyi Gelir?

  • Tiroit
  • Böbrek Yetmezliği
  • Sinir Hücreleri Tahribatı
  • Alzheimer
  • Kas Güçsüzlüğü
  • Göz Hastalıkları

Alfa Lipoik asit bir miktar güneş yağlarında da bulunur. Günesin zararlı etkilerinden koruyan Alfa Lipoik asit damar yoluyla veya gıda takviyesi olarak da alınabilir. Diyabet hastalarının Alfa Lipoik Asit takviyeleri kullanırken mutlaka doktora danışmalıdır. Bu muhteşem 3 güçlü antioksidanlar C Vitamini, Multivitaminler, Selenyum ve Mineral takviyeleri ilerde kombine edilebilir. Günlü doz aşımları olmamasına mutlaka dikkat edilmelidir.

İlgili Yazılar

Ön Muayene Randevusu İçin Form Doldurun

  • Sizi Hemen Arayalım