Kilo Vermeye Yardımcı Doğal Besinler

Kilo vermek için hemen hemen her yerde bulabileceğimiz birçok diyet listesi vardır. Ancak kilo vermeniz için size fayda sağlayacak diyet listesinin size özel olması gerekir. Herkesin metabolizması, kan değerleri ve genetiği aynı değildir. Diyete başlamadan önce kendi vücudunuzu çok iyi tanımalısınız. Hangi besinlerin kilo aldırdığını, hangi besinlerin çok tüketmenize rağmen kilo verdirdiğini anladığınız zaman diyet yapmak sizin için çok kolay ve eğlenceli olacaktır. Herkesin elinin altında olan ve sürekli ulaşabileceği birçok besin vardır. Şimdi yağ yakıcı özelliğe sahip olan bu besinleri inceleyelim;

  • Yumurta Yağları Yakar

Yumurtanın en önemli özelliği metabolizmayı hızlandırıyor olmasıdır. Yumurtanın hem beyazının hem de sarısının birçok faydası vardır. Yumurta en çok protein içeren önemli bir besindir. Yumurtanın kolesterole herhangi bir etkisi olmadığı kanıtlanmıştır. Her zaman rahatlıkla tüketebileceğiniz yumurtanın uzun süre tok tutucu özelliğinden dolayı diyet listenizin içerisinde mutlaka olmalıdır. Yumurtanın yağ yaktığı için özellikle sporcular tarafından tercih edilir.

  • Yeşil Sebzeler ve Lahanalar Kilo Vermeye Yardımcı Olur

Yeşil Sebzeler ve Lahana

Yeşil sebzelerin bildiğiniz gibi sağlığa çok fazla faydaları vardır. Her sofrada vazgeçilmezlerden olan yeşil sebzeli salataların diyet için çok önemli yerleri vardır. Yeşil sebzeleri çok tükettiğiniz zaman diğer yiyecekler için midenizde yer kalmayacaktır ve böylelikle kilo vermeniz kolaylaşacaktır. Çünkü marul, göbek salata gibi sebzelerin kalorileri neredeyse yok denilecek kadar azdır. Lahananın yağ yakma özelliği dünyadaki birçok ülkede bilinmektedir. Hatta lahana çorbası gibi lahana içeren çok ekili birçok diyet listesi vardır. Ayrıca lahana çok yüksek oranda lif içerir ve uzun süre tok tutar. Lahanayı çiğ olarak salatalarda, haşlayarak ya da zeytinyağlı yemek olarak tüketebilirsiniz. Kalori açısından çok düşük olduğu için istediğiniz kadar yiyebilirsiniz.

  • Somon Balığı İle Sağlıklı Zayıflayın

Somon balığı protein açısından son derece zengin bir hayvansal besindir. Somon balığı gibi yağlı balıkların tok tutma özellikleri yüksek olduğu için diyetlerde mutlaka haftada en az 3 kez yenilmesi önerilir. Ayrıca somon balığının yağ yakma özelliği vardır. Somon balığını her gün bile salata ile tüketmeniz hem sağlığınız açısından faydalı olacaktır hem de kilo vermenizi sağlayacaktır. Somon balığı aynı zamanda omega 3 yağ asitleri içerir. Omega 3 yağ asitleri vücut sağlığı açısından çok önemlidir ve obezite düşmanıdır.

  • Avokado Tok Tutar

Avokado vücut sağlığı ve cilt açısından oldukça faydalı bir meyvedir. Avokado yağı cildi nemlendirme özelliği olduğu gibi avokado maskesinin de cildi sıkılaştırma özelliği vardır. Avokado sabah saatlerinde tüketildiğinde gün boyu enerji verir ve tok tutar. Aynı zamanda metabolizmayı hızlandırdığı için diyet listenizde mutlaka olmalıdır.

  • Ceviz, Fındık ve Badem Yiyerek Hem Tok Kalın Hem Sağlıklı

Kuruyemişler hem doğal hem de önemli yağlar içeren besinlerdir. Özellikle yüksek oranda omega 3 yağı içeren ve tok tutan ceviz, diyet yaparken mutlaka tüketilmelidir. Ceviz aynı zamanda cilt sağlığı açısından da önemlidir. Bol bol ceviz tükettiğinizde cildinizin parladığını göreceksiniz. Diyet listenizde enerji için fındık, protein açısından da badem mutlaka olmalıdır.

  • Tahıl İçeren Besinler Diyet Listenizde Mutlaka Olmalı

Buğday, yulaf ve esmer pirinç gibi tahıllı besinler tok tuttuğu için diyet yapmayı kolaylaştır. Günde bir dilim sabah kahvaltısında tam buğday ya da yulaf ekmeği tüketmek hem metabolizmayı hızladır hem de uzun süreli açlık hissinizi azaltacaktır. Ayrıca tahıllı besinler yüksek oranda vitaminler içerdiği için sağlık açısından da çok faydalılardır. Yulaf tahılı beta-glukon içerdiği için metabolizmanızın sağlığını korur.

  • Hindistan Cevizi Yağı Yağ Yakımına Yardımcı Olur

Hindistan cevizi yağı doğadan gelen en muhteşem yağlardan bir tanesidir. Hindistan cevizinin yüze ve vücuda birçok faydası vardır. Hindistan cevizi yağı yüze veya cilde sürüldüğünde gün boyu nemlendirir. Hindistan cevizi yağı MCT yağ asitleri içerdiği için yağ yakımını kolaylaştırır ve kilo vermeye yardımcı olur. Hindistan cevizi yağını salatalarınıza ekleyerek kullanabilirsiniz. Düşününce değişik olsa da Hindistan cevizi yağı içerisinde MCT yağ asitlerinden bolca bulundurur.

  • Diyet Listelerinin Olmazsa Olmazları Bitki Çayları

Herkesin bildiği gibi bitki çayları tüm dünya tarafından tüketilen ve birçok yararları olan doğal kaynaklardandır. Her bir bitkinin farklı özellikleri ve faydaları vardır. Bunlardan en önemlileri;

  • Chai çayı kan şekeri düzenler.
  • Beyaz çay içerisindeki kateşin sayesinde metabolizmayı hızlandırır ve antioksidandır.
  • Yeşil çay metabolizmayı hızlandırır ve yağ yakmaya yardımcı olur.
  • Ihlamur çayı mikroplara karşı savaşan doğan antibiyotiktir.
  • Papatya ve Melisa Çayları depresyona karşı etkilidir, vücudu ve zihni rahatlatır.
  • Rezene çayı sindirimi kolaylaştırır, mideyi rahatlatır.
  • Nane çayı mide bulantısına iyi gelir
  • Kuşburnu çayı enfeksiyona karşı savaşır
  • Ada Çayı bağışıklığı güçlendiren doğal antibiyotiktir.
     
  • Sabahların Vazgeçilmez İçeceği Kahve Metabolizmayı Hızlandırır

Herkesin bildiği gibi kahve yüksek oranda kafein içerir ve kafein metabolizmayı hızlandıran etkili besinlerden biridir. Spor ile birlikte sade kahve tüketildiğinde enerji üretimini tetikleyerek yağ yakımı sağlayacaktır. Kafein sporcuların da kullandığı enerji üretimini hızlandıran bir kaynaktır.

Saydığımız tüm yiyecek ve içecekler genel bilgilere dayanıyor olsa da genel olarak yağ yakmanıza yardımcı olur. Siz de bu besinleri doktor kontorlünde diyetinize ekleyebilir, hem sağlıklı hem de lezzetli gıdalar tüketerek zayıflama çabanıza katkı sağlayabilirsiniz. estethica hastanelerinde hizmet veren diyetisyen hizmetimizden de faydalanabilirsiniz. Dilerseniz aşağıda yer alan formlar aracılığıyla bize ulaşabilir, ya da whatsapp üzerinden direkt yazabilirsiniz. Çevrimiçiyiz, bekliyoruz :)

İlgili Yazılar

Ön Muayene Randevusu İçin Form Doldurun

  • Sizi Hemen Arayalım