Ketojenik Diyetlerin Sağlığa 5 Faydası

Düşük Karbonhidratlı ve Ketojenik Diyetlerin Sağlığa 5 Faydası

Düşük karbonhidrat diyetleri onlarca yıldır tartışmalı bir konu. Bazı insanlar bu diyetlerin yüksek yağ içeriği nedeniyle kolesterolü yükselttiğini ve kalp hastalığına neden olduğunu iddia ediyor.Bununla birlikte, çoğu bilimsel çalışmada, düşük karbonhidratlı diyetler, değerlerinin sağlıklı ve faydalı olduğunu kanıtlamaktadır. İşte düşük karbonhidratlı ve ketojenik diyetlerin kanıtlanmış 5 faydası.

Düşük Karbonhidrat Diyetleri İştahınızı Azaltır

Açlık pek çok insanın mutsuz hissetmesinin ve sonunda pes etmesinin ana nedenlerinden biridir. Bununla birlikte, düşük karbonhidrat yeme, iştahta otomatik bir azalmaya neden olur. Araştırmalar karbonhidratları kesmenin iştahınızı ve kalori alımınızı otomatik olarak azaltabileceğini gösteriyor.

Ketojenik Diyetin Sağlığa 5 Faydası | estethica

Düşük Karbonhidrat Diyetleri Başta Daha Fazla Kilo Kaybına Yol Açar

Karbonhidrat kesmek, kilo vermenin en basit ve en etkili yollarından biridir. Araştırmalar, düşük karbonhidratlı diyet uygulayan kişilerin, düşük yağlı diyetlere göre daha hızlı ve daha fazla kilo verdiklerini göstermektedir. Bunun nedeni, düşük karbonhidratlı diyetlerin vücudunuzdaki fazla suyu atması, insülin seviyelerini düşürmesi ve ilk veya iki haftada hızlı kilo kaybına yol açmasıdır.

Düşük karbonhidratlı ve az yağlı diyetleri karşılaştıran çalışmalarda, karbonhidratlarını kısıtlayan kişiler bazen aç kalmadan 2-3 kat daha fazla kilo kaybederler. Obez yetişkinlerde yapılan bir araştırma, düşük karbonhidratlı bir diyetin, geleneksel bir kilo verme diyetine kıyasla özellikle altı aya kadar etkili olduğunu bulundu.

Düşük yağlı veya düşük karbonhidratlı diyetlerle fazla kilolu 609 yetişkinde bir yıl süren bir çalışmada , her iki grup da benzer miktarda kilo kaybetti. Neredeyse istisnasız olarak, düşük karbonhidratlı diyetler, düşük yağlı diyetlere göre daha kısa vadeli kilo kaybına neden olur. Bununla birlikte, düşük karbonhidratlı diyetler uzun vadede avantajlarını kaybediyor gibi görünüyor.

Düşük Karbonhidratlı Diyetin Sağlığa 5 Faydası | estethica

Düşük Karın Çevresinden Daha Fazla Yağ Kaybı

Vücudunuzdaki tüm yağlar aynı değildir. Yağın nerede depolandığı, sağlığınızı ve hastalık riskinizi nasıl etkilediğini belirler. İki ana tip, cildinizin altındaki deri altı yağ ve karın boşluğunuzda biriken ve çoğu fazla kilolu erkek için tipik olan viseral yağdır.

Viseral yağ, organlarınızın etrafında birikme eğilimindedir. Aşırı viseral yağ, iltihaplanma ve insülin direnci ile ilişkilidir ve bugün Batı'da çok yaygın olan metabolik disfonksiyonu tetikleyebilir. Zararlı olarak adlandırdığımız karın bölgesinde yağların azalmasında karbonhidratı düşük diyetler etki göstermektedir. Düşük karbonhidratlı diyetlerde kaybedilen yağın büyük bir yüzdesi, ciddi metabolik sorunlara neden olduğu bilinen zararlı abdominal yağ olma eğilimindedir.

Trigliseridler Düşme Eğilimi Gösterir

Trigliseritler, kan dolaşımınızda dolaşan yağ molekülleridir. Yüksek açlık trigliseridlerinin - bir gecede açlıktan sonra kandaki seviyelerin - güçlü bir kalp hastalığı risk faktörü olduğu iyi bilinmektedir. Hareketsiz insanlarda yüksek trigliseridlerin ana etkenlerinden biri karbonhidrat tüketimidir. (özellikle basit şeker früktoz)

İnsanlar karbonhidratları kestiklerinde, kan trigliseridlerinde çok dramatik bir düşüş yaşama eğilimindedirler. Öte yandan, az yağlı diyetler genellikle trigliseridlerin artmasına neden olur. Düşük karbonhidratlı diyetler, kalp hastalığı riskinizi artıran yağ molekülleri olan kan trigliseridlerini düşürmede çok etkilidir.

'İyi' HDL Kolesterol Seviyelerinde Artış

Genellikle yüksek yoğunluklu lipoprotein (HDL), iyi kolesterol olarak yer alır. HDL düzeyleriniz "kötü" LDL'ye göre ne kadar yüksekse, kalp hastalığı riskiniz o kadar düşük olur. "İyi" HDL düzeylerini artırmanın en iyi yollarından biri sağlıklı yağ yemektir - ve düşük karbonhidratlı diyetler çok fazla sağlıklı yağ içerir.

Düşük karbonhidratlı olarak adlandırılan diyetlerde, HDL seviyesinin sağlıklı artması, düşük yağlı diyetlerde ise orta derece artma, düşüş eğilimi olması şaşırılacak bir durum değildir. Düşük karbonhidratlı diyetler yağdan yüksek olma eğilimindedir ve bu da kandaki “iyi” HDL kolesterol seviyelerinde etkileyici bir artışa yol açar.



İlgili Yazılar

Ön Muayene Randevusu İçin Form Doldurun