Yüz Yogası Nedir?

Vücut egzersizlerinin vücudu sıkılaştırdığını ve sağlık açısından önemli olduğunu biliyoruz.  Cildi daha sıkı ve gergin tutmak içinde birtakım egzersizler uygulanabilir. Zamanınızı çok fazla almayacak şekilde birkaç temel hareket ile cildinizi sıkılaştırabilir ve daha genç bir görünüme sahip olabilirsiniz. Yüz yogası yaparken önemli olan nokta doğru kaslara doğru sinyaller yollamaktır. Her gün az bir zaman ayırarak yapabileceğiniz yüz yogası size çok fazla fayda sağlayacaktır. Farklı kas gruplarını çalıştıran hareketler bulunur. Vereceğimiz egzersizleri haftanın 6 günü en fazla 15 dakika uygulayarak farkı görebileceksiniz.

Dudak Çevresindeki Kırışıklıkları Gidermeye Yönelik Yoga Teknikleri

Dudak çevresi egzersizinde Smoker-line yani sigara içme çizgisi dediğimiz bölgede sigara kullanımına bağlı ya da genetik yapıdan kaynaklanan çizgileri hafifletmek mümkün. Bu egzersizleri televizyon karşısında veya iş yerinizde rahatlıkla uygulayabilirsiniz. Ağzınızın içini komple nefesinizle doldurarak şişirin. Yaklaşık 5 saniye bu şekilde durduktan sonra hızlı bir şekilde ağzınızdaki havayı atın. Tekrar aynı hareketi yapın ancak bu sefer havayı 4 saniye tutun. Tekrardan hızlı bir şekilde bırakın. Her seferinde 1 er saniye azaltarak nefesinizi tutun. Bu egzersizi her seferinde 5 saniye ye dönecek şekilde 15 dakika kadar uygulayabilirsiniz.

Yüz Yogası Teknikleri

Boyun ve Gıdı Bölgesi İçin Yoga Hareketleri

Rahat bir koltuğa dik bir şekilde oturun. Yüzünü iyice yukarı kaldırarak boynunuzun gergin olmasını sağlayın. Boynunuzun gerildiğinden emin olduktan sonra yavaşça başınızı aşağı eğin ve boynunuzla birleştiriyormuş gibi gıdınızı sıkıştırın. Bu hareketi yaklaşık 20 defa yaptıktan sonra biraz dinlenin. Boyun egzersizini yaklaşık 15 dakika olacak şekilde günde 3 kez yapabilirsiniz.

Kaş Kaldırma ve Yanak Germe Egzersizleri

Kaşlarınızı iyice yukarı kaldırın. Kaşlarınız kalkık pozisyondayken işaret parmaklarınızla yukarıda sabit tuttuktan sonra yavaş yavaş yuvarlak hareketlerle masaj yapın. 5 dakika sonra dinlenin. Daha sonra aynı hareketi tekrarlayarak 15 dakikalık egzersizinizi tamamlayın. Yanaklardaki sarkmaları gidermek adına da şu yönergeleri izlemeniz gerekir; Önce günlük kullandığınız nemlendirici kreminizi yüzünüze sürün. Sağ ve sol ellerinizin 4 parmağını kullanarak elmacık kemikleriniz olduğu bölgeyi yukarı kaldırın. İyice yukarı kaldırdıktan sonra yuvarlak hareketlerle masaj yapın. Bu hareketi yaparken yüzünüz mutlaka gülme pozisyonunda olmalıdır. Bu egzersizi günde 3 kez olmak üzere 20 dakika kadar uygulayabilirsiniz.

Yanak Sarkmlarına Karşı Yoga

Nazolabial Çizgilere Yönelik Yüz Yogası Egzersizleri

Yüz bölgesi yaş aldıkça veya genetiğe bağlı olarak yavaşça aşağı doğru inmeye başlar ve nazobial çizgiler oluşur. Bu tarz oluk veya çizgiler medikal estetik müdahale ile giderilebilir. Ancak sizde düzenli yüz egzersizleri yaparak bu çizgilerinizi hafifletebilirsiniz. Nazolabial çizgi egzersizi oldukça pratik ve kolaydır. Yüksek sesle ‘O’ harfini söyleyin ve ağzınızı 10 saniye kadar o şekilde tutun. Daha sonra ağzınızdaki havayı yavaşça dışarı verin. Daha sonra aynı hareketi ‘U’ harfi ile yapın. Bu egzersizi düzenli olarak günde 20 dakikanızı ayırarak uygularsanız nazolabial çizgilerinizin hafiflediğini görebilirsiniz.

Alın Kırışıklıkları İçin Yüz Yogası Önerileri

Günlük kullandığınız nemlendiriciden parmak uçlarınıza alın. Alın kaslarınızı parmak uçlarınızla sert bir şekilde hissetmeye çalışın. Parmak uçlarınızı kaslarınıza vuruyormuş gibi hızlı hızlı masaj yapın. Yaklaşık 15-20 saniye sonra kan dolaşımınız hızlanmaya başlayacaktır. Sonraki adımda avuç içlerinize biraz krem alın. Sağ avcunuzu alnınızın sağ kısmına, sol avucunuzu da alnınızın sol kısmına yapıştırın. Bastırarak alnınızı yukarı çekmeye çalışın. Bu hareketi yaparken alnınızı kırıştırmamaya dikkat edin. Bu hareketi gece uyumadan önce 10-15 dakika kadar uygulamanız yeterli olacaktır.

Bu tarz egzersizler ile cildinizi sıkı ve gergin tutmanız mümkün ancak yaşa bağlı olarak doku kaybı veya çökükler var ise mutlaka medikal estetik hekimlerine danışmalısınız.

İlgili Yazılar

Ön Muayene Randevusu İçin Form Doldurun

  • Sizi Hemen Arayalım