Sağlıklı Beslenme ile Formunuzu Koruyun

Sağlıklı beslenmek, hem sağlığımızın hem de vücudumuzun formunun korur.

Yeterli ve iyi Beslenen Kişiler;

Sık sık hasta olmayan bir yapıya sahiptirler

Kasları iyi gelişir

Hareketli ve esnek olurlar

Canlı ve parlak cilde göze, saçlara sahip olurlar .

Çalışmaya istekli olurlar

 Yetersiz ve Sağlıksız Beslenen Kişiler;

Kuru ve sağlıksız cilde sahip olurlar

Saç dökülmesi yaşarlar

Cilt rengi değişir

Solgun ve Halsiz görünürler

Baş ağrıları ve isteksiz olurlar

YAŞLILIKTA BESLENME

Bütün yaşlarda olduğu gibi bu yaşlarda da  yeterli ve sağlıklı beslenme çok önemlidir. Haftada en az 2-3 kez balık ürünleri tüketilmesi gerekmektedir. Az yağlı veya yağsız süt ve yoğurt tüketmeye özen göstermeliyiz. Her gün imkanlarımız dahilinde 5-7 porsiyon sebze ve meyve tüketmeliyiz 2-3 kez kurubaklagil yemeği tüketilmelidir. 65 yaş üzeri kişilerde yoğun olarak görülen  beyin kanaması , yüksek tansiyondan korunmak için günlük tuz kullanımına dikkat etmeliyiz. Geleneksel olarak turşu ve salamurlardan uzak durmalıyız. Sıvı kayıplarına dikkat etmeliyiz  sıvı kaybının yol açtığı hastalık 65 yaş üstünde daha sık görülür gün içerisinde 8-10 bardak su ve sıvı tüketilmelidir. Sigara alkol çay kahve sağlık sorununa yol açar bunun yerine ıhlamur taze sıkılmış meyveler su ayran çorba gibi sıvılar tüketilmelidir.

ERGENDE BESLENMENİN ÖNEMİ

Ergenlik çağında hormonlar hızlı çalışır hızlıca büyüme ve beslenme gelişme ise besin ihtiyacını arttırır bu yaş grubun yanlış alışkanlığı öğün atlamalarıdır en çok atladıkları öğün sabah kahvaltılarıdır. Sabah kahvaltısı çok önemlidir ayak üstü beslenmeleri çok yanlıştır. Fast food abur cubur alışkanlıkları olan çocuklar ve gençler yaygın olarak bunu yaparlar .

 

MENAPOZ DÖNEMİNDE BESLENME

Menapoz dönemi doğurganlık yeteneklerinin kaybolduğu 48-55 yaş arası dönemlerdir. Beslenme durumu aşırı alkol aşırı kahve tüketimi menapozu etkileyen faktörlerdir. Bunların başında bazı hormonal değişiklikler olur. Bunun sonucunda kadın için önemli bir hormon azalmış olur.

Ciltte Oluşan Değişiklikler :

Deri üzerinde gevşeme, incelme , pul pul dökülme , damaların belirgin hale gelmesi yaralarının geç iyileşmesi durumu morluklar oluşabilir.

 HASTALIKLARDA BESLENME

Sebze meyvenin günlük tüketimi sağlam gıda olarak aklımıza hemen gelmese de hergün sağlanmalıdır. Yüksek proteinli gıdalar tavuk et yumurta balık süt yumurta yoğurt peynir vb tüketmeliyiz bunların yanı sıra yeterli su tüketimini arttırmamız gerekiyor zeytinyağı mutlaka tüketmemiz gerekmektedir.

SPORCU BESLENMESİ  

Sporcuların cinsiyet,yaş ve fiziksel aktiviteleri ve beslenme alışkanlıkları günlük olarak enerji tüketimi gibi parametrelerin tümü profesyoneller tarafından değerlendirilmeli ve günlük alınması gereken enerji, besin değerini ve sıvı tüketimini net bir şekilde belirlenmelidir. İdeal kilo yağlı ve yağsız kütleler her branş için değişiklikler gösterir. Her spor branşının kendisine özel dinamikleri vardır ve profesyonel sporcunun her bir tanesi kendi branşları için yüksek seviyede verimlilik sağlayabilecekleri durumları tercih ederler. Karbonhidrat sporcular için vazgeçilmezleridir çünkü yüksek oranda enerji elde edilir, bu enerjide sporda verimlilik olur kişinin yaptığı spor branşına ve kişisel özelliklerine göre alması gereken karbonhidrat miktarı dengelenir. 

 

YAZ AYLARINDA BESLENME

Sıcak havalarda en dikkat etmemiz en ihmal etmememiz gereken konu yeterli miktarda alınan sıvı tüketimidir. Terleme ile vücudumuzda su kaybı olur bunu önlemek için gün içerisinde ortalama 2-2,5 lt kadarıyla sıvı tüketilmelidir. Vücudumuzun toplam suyundan kaybedilen miktar arttıkça sağlığımızın riskleride artar. Susuzluk vücudumuzda birçok hasar oluşturur bunlardan uzak durmak için su tüketimine özen göstermemiz gerekmektedir. Serinlemek için suyun yanı sıra taze çekilmiş meyve sularını da tercih edebiliriz yaz aylarında öğünler arası sıklığa dikkat etmek gerekmektedir. Güne her zaman olduğu gibi kahvaltıyla başlamalıdır, ara öğünleri atlamamamız gerekiyor öğünlerde zeytinyağlı yemekler , ızgaralar sık sık olmalıdır. Yeşilliği bol tüketmemiz gerekmektedir. Kızartmalardan, çok yağlı , salçalı yemeklerden uzak durmamız gerekmektedir. Meyve tüketimini arttırmak gerekiyor.



İlgili Yazılar

Ön Muayene Randevusu İçin Form Doldurun