Sağlıklı Beslenme ve İşlenmiş Gıdalar


         

      İşlenmiş gıdalar sadece mikrodalga yemekleri ve diğer hazır yemekler anlamına gelmemektedir. İşlenmiş gıda güvenlik nedeni ile veya bir şekilde doğal halinden uzaklaşmış, değiştirilmiş herhangi bir gıda içinde geçerlidir. İşlenmiş gıdalar mutlak suretle sağlıksız gıdalardır. İçerisinde tuz, şeker ve yağ içerir. Evde pişirilen yemeğin içerisinde bu miktarları ayarlamak oldukça zahmetsizdir. Asit oranı az yağ kullanmak, deniz tuzu ile yemekleri tatlandırmak sağlıklı bir gıda elde etmek için oldukça fazla avantaj sağlamaktadır.

Ne tür gıdalar işlenmiş olarak sayılır?

1- kahvaltılık tahıllar

2- peynir

3- konserve sebzeler

4- ekmek

5- cips gibi tuzlu ya da tatlı atıştırmalıklar

6- tütsülenmiş et ya da Pastırma ürünleri

7- mikrodalga yemekleri ( hazır pizza, Börek v.s ) gibi

8- süt ve Alkolsüz şekerli ve asitli içecekler

Gıda işleme teknikleri; dondurma, konserve, pişirme, kurutma ve pastörize ürünleri içerir.

İşlenmiş gıdayı daha az sağlıklı kılan nedir?

Tuz, şeker ve yağ barındıran malzemeler bazen lezzet olarak daha çekici olabilir. Ayrıca içerisinde raf ömrünün uzun sürmesi adına katkı maddeleri yer alabilir. Sonuç olarak tüm bu saydıklarımız yapısı bozulmuş ve Değiştirilmiş besin öğeleri anlamına gelmektedir. Bu kimyasallar ile kişinin yeme baskısı ve doygunluk hissi de bir nevi yıkıma uğramaktadır. Yeme alışkanlığı bozulan ve kolay gıda ile beslenmeye alışan kişi gün geçtikçe sağlıksız bir yaşam tarzı benimsemeye başlanmıştır.

İşlenmiş gıdalar, başta kalp ve damar rahatsızlıkları olmak üzere, çeşitli kanser türlerine ( Bağırsak kanseri, kolon kanseri, meme kanseri ) yakalanma olasılığını arttırmaktadır.

Sağlıklı beslenmenin 8 yolu

         Sağlıklı ve dengeli beslenmek iyi bir sağlık bakımının önemli bir parçasıdır ve kendinizi iyi hissetmenize yardımcı olur. Sağlıklı beslenme, doğru miktarlarda yemek ve kullanılan enerji ve tüketilen enerjinin dengesini bulabilmektir. Eğer dengeli bir diyet yapmak istiyorsanız vücudunuzun ihtiyacı olan tüm besinleri aldığınızdan emin olun ve gıdaları geniş bir yelpazede tüketin.

1- Nişastalı gıdalar yemek; bu grupta patates, tahıllar, makarna, pirinç ve ekmek yer almaktadır. Kepekli gıdaları seçin, bu gıdalar yüksek lif oranı içerir ve tok hissetmenize neden olur. Ana yemeklerinizin yanına en az bir nişastalı gıda eklemeye çalışın.

2- Meyve ve Sebze tüketimi; günde 5 eşit porsiyon meyve ve sebze tüketimi ve yemeklerin içine ilave edilmiş sebzeler, sağlıklı beslenme açısından oldukça önemlidir.

3- Daha fazla Balık tüketmek; Balık protein için iyi bir kaynaktır. Birçok vitamin ve mineral içerir. Özellikle Yağlı balık tüketimi Omega 3 açısından zengin olacağından kalp hastalığı riskini önleme de yardımcı olabilir. Yağlı balık seçenekleri arasında; somon, Uskumru, alabalık, ringa Balığı, sardalye tercih edilebilir. Eğer düzenli bir balık yeme alışkanlığınız varsa mümkün olduğu kadar geniş çeşit tercih etmeye çalışmakta fayda vardır.

4- Doymuş yağ ve Şekeri azaltın; Hepimizin uygulayacağı diyet menüsünde yağ ihtiyaç vardır. Yağlar Doymuş ve doymamış olarak ikiye ayrılır. Çok fazla doymuş yağ tüketimi kalp ve damar rahatsızlıklarına yakalanma riskini arttırır, kolesterol yüksektir.

5- Daha az tuz tüketimi; Hemen hemen tüm paketli gıdalar yüksek oranda tuz içermektedir. Çok fazla tuz tüketimi tansiyon yüksekliğine neden olabileceği gibi felç ve inme riskini arttırır.

6- Su tüketimi; yediğimiz gıdalara ve içtiğimiz sıvıya ek olarak günde 1,6- 2 Litre su tüketmek gerekir. Su doğal yaşam kaynağıdır ve zindelik sağlar.

7- Kahvaltı atlamayın; Kahvaltı kiloyu kontrol etmekte ve yeme alışkanlığını düzenlemede önemli bir rol oynamaktadır. Dengeli bir diyetin vazgeçilmez parçasıdır. Güne vitamin ve mineraller ile başlamak vücut enerjisini dengede tutmak için gereklidir.

8- Hareket etmek; Sağlıklı bir yaşamın sürdürülebilirliği açısından fiziksel aktivite belki de tüm bu yolların en önemli ayrıntılarındandır. Yağ yakımını hızlandırdığı gibi metabolizmayı düzenler ve kalp damar sağlığına destek olur.

 

Randevu için Formu Doldurun

Siz de estethica'nın uzman doktorlarıdan randevu için formu doldurun, sizi arayalım



   Randevu için Formu Doldurun!

*Randevu için formu doldurun, sizi arayalım!