Gıdık Sarkması Nasıl Engellenir?

Gıdı; çene altından boyun kısmına kadar giden bölümün, boyun ve çene arasında kalan bölgesine verilen isimdir. Zamanla çeşitli etmenlere bağlı olarak gıdı sarkması meydana gelir. Bu sarkmalar sonucu oluşan görüntüyü gidermek için yapılan ameliyatlara gıdı sarkması ameliyatı adı verilir. Biz bu yazımızda, gıdı sarkması oluşmadan nasıl engellenebilir ve bu sarkma meydana geldiğinde nasıl müdahale edilir onu inceleyeceğiz. Öncelikle, gıdı sarkmasının nedenleri üzerinde durmakta fayda var. Aşağıda yer alan maddeler, gıdı sarkmasının en çok bilinen nedenleri arasında yer alır.

  •  Genetik yatkınlık,
  •  Aşırı kilolu olmak,
  •  Hızlı kilo alıp vermek,
  •  Yaşın ilerlemesi ve bunlara bağlı kolajen kaybı
  •  Güneşe aşırı maruz kalmak,
  •  Sigara kullanmak,
  •  Yanlış uyuma pozisyonları

Yukarıda yer alan faktörlere dikkat edilmesi gerekir. Elbetteki kontrolünüz dışında gelişen faktörlere karşı koymanız mümkün olmadığı için gıdı sarkması çoğu kişi için kaçınılmazdır. Gıdık sarkması tamamen önlenemez. Gıdık sarkması yerçekimine karşı koyamaz, tekrar eder. O nedenle farklı egzersizler ya da gıdık toparlayıcı maskeler ile gıdı sarkmasını geciktirebilirsiniz. Şimdi gelin, evde kolayca uygulayabileceğiniz gıdık sarkmasına karşı maskelere, tariflere ve egzersizlere göz atalım.

Gıdık Sarkmasına Karşı Kaşıkla Egzersiz Yapabilirsiniz

  • Bir tatlı kaşığı ya da yemek kaşığı yardımı ile yapılan basit egzersiz gıdı sarkmasını geciktirilebilir. İki dudak arasına sap kısmını aldığınız tatlı ya da çorba kaşığını, aşağıya ve yukarıya olmak üzere sarkıp kaldırma hareketi ile düzenli hareket ettirebilirsiniz. Böylelikle gerilen dudak ve çene bölgesi gıdı bölgesi için toparlayıcı olmaktadır. Bu seti günde 3-5 dakika aralıksız yapabilirsiniz.
  • Gıdı sarkmasını önleyici diğer bir egzersiz de, başınızı geriye doğru alarak, ağzınızı alt çeneyi ileri iterek açıp kapama egzersizi yapabilirsiniz. Yine her gün düzenli olarak 3-5 dakika bu egzersizi yapmak gıdı sarkmasını geciktirecektir.
  • Bu egzersizde de başınızı yukarı doğru kaldırıp, gerilen gıdı bölgesine her iki elizinizin sırtı ile hızlı masaj yaparak da egzersizleri devam ettirebilirsiniz. Ellerinizi boğazınızdan çenenize doğru art arda hızla ve sert bir şekilde tempolu kaydırarak ilerletip masaj yaptığınızda gıdı toparlayıcı olacaktır. Her gün 3-5 dakika bu yönetimi de uygulayabilirsiniz.
  • Başınızı geriye alıp, yine çenenizi öne itip çekme hareketi ile de gıdı sarkma geciktirici egzersizi yapmış olursunuz. Bu hareketi düzenli 3-5 dakika uygulamanız gıdı sarkmasını önlemeniz için gerekmektedir.
  • Alt dudağınızı ağız içine oldukça gergin bir şekilde alıp çıkartma işlemi de gıdı sarkmasını önleyici egzersizlerden biridir. Bu egzersiz de diğer egzersizler gibi gıdı kaslarını güçlendirerek sarkmayı geciktirecektir.
  • Sakız çiğneyerek de gıdı sarkmasının geciktiği belirtilmiştir. Sakızı özellikle başınızı yukarı kaldırarak ve boynunuzu gererek çiğnediğinizde boyun kaslarını çalıştırmış oluyorsunuz.

Gıdık Sarkmasına Cerrahi Müdahale de Mümkündür

Buradaki tüm egzersizlerde ortak nokta, çene bölgesindeki kasları gıdı sarkmasını önlemek için mümkün olduğunca uzatarak çalıştırmak ve güçlendirmektir. Böylelikle yapılan egzersizler ile ameliyat olmadan gıdı sarkmasını ertelemenize yardımcı olur. Ancak gıdı sarkması ilerlediyse sadece cerrahi operasyon ile giderilebilmektedir. Lazer Lipoliz Plus yardımı gıdı sarkma estetiği yapılmaktadır. Bu operasyon ile hasta yüzünde iz kalmadan gıdı yağlarından kurtulur ve gıdı elastikiyeti kazandırılır. Sonrasında 15 gün toparlayıcı korse ile operasyon desteklenir. Gıdı toparlama operasyonu genel anestezi altında olmaktadır. Hasta durumuna göre 1 gün yatabilir yada aynı gün taburcu edilir. İlerleyen dönemde bireyler yukarıda bahsedilen tüm gıdı öneyici ve destekleyici programlara uyduğunda, gıdı sarkması gerçekleşme oranı oldukça düşüktür.

İlgili Yazılar

Ön Muayene Randevusu İçin Form Doldurun

  • Sizi Hemen Arayalım